چطور یک یخچال خوب خریداری کنم؟

چطور یک یخچال خوب خریداری کنم؟

یخچال ها جز کالاهای ضروری هستند که در طول یک شبانه روز در محیط اطرافتان با آن سروکار دارید. یخچال های فروشگاهی جز پرکاربردترین کالا در مجموعه صنایع غذایی می باشند. امروزه برای راه اندازی مشاغلی نظیر فروشگاه های زنجیره ای، هایپر مارکت ها، سوپر مارکت ها، پروتئینی، قصابی، لبنیاتی، رستوران، کافه و فست فود و … یخچال های فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

نکاتی که در خرید یخچال باید مورد توجه قرار گیرد: 1) نیاز و نوع مصرف 2)اندازه یخچال و محل قرارگیری آن 3) مصرف انرژی 4) خدمات پس از فروش 5) مشخصات یخچال(درب، کندانسور، کمپرسور) 6) قیمت یخچال

1) نیاز و نوع مصرف

برای انتخاب یخچال بهتر است بدانیم برای چه نوع محصولی می خواهیم مورد استفاده قرار دهیم اینکه یخچال را برای نگهداری آشامیدنی، لبنیات، انواع گوشت و یا مواد منجمد می خواهیم، نوع محصول قابل نگهداری نوع یخچال شما را در بین انواع یخچال های تک درب، چند درب و انواع فریزر ها تعیین می کند.

2) اندازه یخچال و محل قرارگیری آن

اندازه یخچال بستگی به محل قرارگیری آن در مکان مورد استفاده دارد. ابعاد یخچال متفاوت است ، یخچال ها در ابعاد بزرگ شامل: یخچال های پرده هوا، شیشه منحنی، ایستاده تک درب و چند درب و ویترینی می باشد که فضای بیشتری را برای نمایش محصولات داراست و قابل حمل از طریق چرخ ها و با نورپردازی و طراحی زیبا موجب زیبایی فروشگاه شما می گردد.

3) مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی یخچال جز سوالات پر تکرار می باشد که در هنگام خرید می توانید به برچسب انرژی آن توجه کنید. یخچال ها و فریزر ها امروزه مصرف انرژی کمتری نسبت به مدل های قبلی خود دارند که دلیل عمده آن نوع کمپرسور، سیکل برودت و فضای مورد استفاده می باشد.

4) خدمات پس از فروش

نصب کالا و سرویس دهی مناسب آن جز نکاتی است در حین خرید باید به آن توجه شود. گروه صنعتی اوچال در نصب و تعمیرات پاسخگوی نیاز شما می باشد، گروه صنعتی اوچال به شما کمک می کند تا کالایی با بهترین مواد، کیفیت و قیمت را خریداری کنید.

5) مشخصات یخچال(درب، کندانسور، کمپرسور)

  • چگونگی باز شدن درب ها بسیار حائز اهمیت است به طوری که در برخی مکان ها از یخچال های پرده هوا استفاده می شود، درب مگنت و درب ریلی از درب های قابل قبول در یخچال ها می باشد.
  • کندانسور وسیله ای است که گاز را به مایع متراکم تبدیل می کند و گرما ایجاد شده را به محیط منتقل می کند. کندانسور یکی از اجزای مهم در یخچال می باشد که موجب خنک شدن آن می شود و تمیز نگه داشتن کندانسور موجب کارکرد بهتر یخچال می گردد.
  • کمپرسور ها با توجه به نوع یخچال انتخاب می گردند که مجموعه صنعتی اوچال همواره بهترین نوع کمپرسور را از بهترین شرکت سازنده آن برای محصولات خوداستفاده می کند. محل قرارگیری کمپرسورها می تواند در زیر و یا بالای یخچال باشد، زمانی که کمپرسور ها در بالای یخچال قرار بگیرند گرما را به سمت بالا هدایت کرده و موجب کارایی بهتر ،  خنک شدن یخچال و طول عمر بیشتر آن می گردد و زمانی که کمپرسور در پایین یخچال قرار بگیرد و موجب پخش شدن گرما در سطح می گردد.

6) قیمت یخچال

هزینه خرید یخچال با توجه به انواع متنوع آن متفاوت است و هر شخص با توجه به نیاز و قدرت خرید خود می تواند یخچال مورد نظر خود را خریداری کند، قیمت ها به کیفیت و نوع کمپرسور و مواد مورد استفاده در آن بستگی دارد.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *